نوروز رنگي نوروز رنگي .

نوروز رنگي

دومين سفر سرزده رئيس‌جمهور به خوزستان

همين امر باعث شد تا روز جمعه حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي رئيس جمهور در دومين سفر سرزده خود به  استان خوزستان به همراه محمد مخبر معاون اول خود و پرويز فتاح رئيس بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي به منطقه انديكا كه يكي از محروم‌ترين مناطق اين استان است سفر كند.

رئيس بنياد مستضعفان هم در اين سفر در خصوص كمك‌هاي اين بنياد به اهالي اين منطقه اظهار كرد: به دنبال وقوع زلزله در اين مناطق و خسارت‌هايي كه به منازل مسكوني در شهرستان انديكا وارد شد، بنياد مستضعفان سيمان مورد نياز براي بازسازي اين مناطق را برعهده گرفته است و بر اساس برآورد بنياد مسكن، تمام سيمان مورد نياز كه حدود ۲۰ هزار تن خواهد بود، به صورت رايگان توسط بنياد مستضعفان تأمين خواهد شد.

فتاح ادامه داد: با توجه به خسارت زلزله به اين مناطق و از بين رفتن لوازم خانگي برخي از منازل، اين بنياد تأمين ۱۵۰۰ دستگاه يخچال، ۱۵۰۰ دستگاه بخاري و ۱۵۰۰ تخته فرش ماشيني ۹ متري را عهده‌دار شد و به زودي توزيع اين لوازم خانگي در اين مناطق آغاز خواهد شد.

در دومين سفر رئيسي به استان خوزستان چه گذشت؟

رئيس جمهور ديروز پس از ورود به فرودگاه اهواز به‌وسيله بالگرد به مناطق زلزله‌زده انديكا و روستاي سرشط رفت و از بخش‌هاي مختلف اين شهرستان و اقدامات امدادي و كمك‌رساني به مردم بازديد كرد.

وي در جمع مردم زلزله‌زده بخش «چلو» حضور يافت و در فضايي صميمي پاي سخنان و درد و دل‌هاي مردم اين منطقه نشست و از نزديك در جريان خسارات وارده به آنان و نيازهايشان قرار گرفت.

رئيسي همچنين در حاشيه سفر به استان خوزستان و شهرستان انديكا؛ از پايگاه شكاري وحدتي بازديد و با فرماندهان و خلبانان اين پايگاه ديدار كرد.

در دومين سفر رئيسي به استان خوزستان چه گذشت؟

مناطق زلزله‌زده انديكا فورا بازسازي شود

رئيس جمهور در جمع مردم روستاي زلزله زده سرشط تصريح كرد: با اينكه گزارش‌ها را داشتم و از مسئولان استاني پيگيري مي‌كردم، اما شب‌ها از نگراني وضعيت مردم اينجا خواب راحت نداشتم.

وي در اين بازديد دستور داد كه راه‌هاي منتهي به روستاي سرشط هر چه سريع تر مجددا احداث، خسارات دام‌هاي تلف شده پرداخت و بيمارستان شهرستان انديكا تكميل و تجهيز شود.

رئيس جمهور همچنين با مردم و عشاير اين منطقه ديدار و نشست صميميانه‌اي داشت و به درخواست‌ها و مطالبات مردم منطقه گوش فرا داد و آنان قول داد كه اين مطالبات در جلسات هيئت دولت مطرح و تا حد امكان مصوباتي تصويب شود.

حجت الاسلام رئيسي قول مساعد داد كه تا پيش از آغاز فصل سرما تمام نياز‌هاي آن‌ها برطرف و امكانات لازم در اختيار آن‌ها قرار گيرد.

در دومين سفر رئيسي به استان خوزستان چه گذشت؟

ساخت مسكن و محل دام مناطق زلزله‌زده به سرعت انجام مي‌شود/ معطل اعتبارات نمي‌مانيم

در اين سفر احمد وحيدي وزير كشور هم در نشست قرارگاه بازسازي مناطق زلزله زده انديكا در محل استانداري خوزستان با بيان اينكه تامين مسكن لازم براي استقرار مردم زلزله زده و تامين فضاي لازم براي دام و احشام و كار‌هاي پشتيباني در اين منطقه بايد به فوريت صورت گير گفت: براي رفع مشكلات در اين منطقه در كوتاه مدت كار‌هاي خوبي صورت گرفته، اما كفايت نمي‌كند و بايد سرعت بيشتري پيدا كند.

وزير كشور با اشاره به اينكه بنياد مسكن متولي ساخت بنا‌هايي با روش جديد در اين منطقه شده است، اظهار كرد: بسيج سازندگي نيز مكلف شده تا محل نگهداري دام زلزله زدگان را فراهم كند. با توجه به سخت عبور بودن برخي مسيرها، قرار شد از امكانات بيشتري استفاده شود و از استان‌هاي معين كمك گرفته شود.

وحيدي تصريح كرد: براي دستيابي به پزشك و نياز‌هاي درماني قرار شد هلال احمر در كوتاه مدت گشت سيار پزشكي راه‌اندازي كند و در بلند مدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي بلند مدت اين نياز‌ها را تامين كند.

وزير كشور با توجه به مشكل آب برخي از روستا‌هاي زلزله زده انديكا، گفت: مقرر شد تانكر‌هاي آبرسان بيشتري به منطقه اعزام شود.

اسماعيل نجار رئيس سازمان مديريت بحران كشور هم در اين نشست با بيان اينكه هيچكدام از دستگاه‌هاي اجرايي در سطح ملي معطل اعتبارات نمي‌مانند گفت: كار ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده انديكا ، پيش از تزريق اعتبارات به دستگاه‌ها در حال انجام است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۲۶:۱۲ توسط:ادمين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :