نوروز رنگي نوروز رنگي .

نوروز رنگي

شب رويايي كشتي ايران 16 كشتي، 16 برد؛ 2 مدال طلا و 4 فيناليست!

تيم ملي كشتي آزاد ايران روز فراموش‌نشدني را در مسابقات جهاني اسلو سپري كرد.

به گزارش "ورزش سه" شايد زماني‌كه آفتاب يكشنبه طلوع كرد، خوش‌بين‌ترين كشتي‌دوست ايراني هم به ثبت چنين كارنامه‌اي براي امروز در مسابقات جهاني 2021 اميدوار نبود؛ اما شاگردان پژمان درستكار در نروژ روزي فراموش‌نشدني را براي كشتي ايران رقم زدند و رقبا را يكي پس از ديگري بدون تحمل حتي يك شكست پشت سر گذاشتند.

در 57 كيلوگرم عليرضا سرلك به رقباي خود مجال نداد و صعودي بي‌دردسر و شيرين با كسب 3 پيروزي به فينال داشت و حالا فرداشب بايد مقالب توماس گيليمان دارنده مدال برنز المپيك و نقره جهان از آمريكا روي تشك برود.
 
 در وزن 65 كيلوگرم اميرمحمد يزداني، آزادكار ايراني نسبت به سرلك استراحت كمتري داشت و 4 كشتي گرفت كه هر 4 رقيب خود را موفق شد با نماييش‌هايي استثنايي از پيش‌روي بردارد و به فينال برسد تا فردا با ژاگير شاكيف از روسيه در مرحله نهايي سرشاخ شود.

 

 

 محمد نخودي آزادكار ايران در وزن 79 كيلوگرم كه او هم به مانند يزداني 4 كشتي گرفت و دلاورانه رقباي نامدار خود را كنار زد و به مرحله نهايي خودش را با 4 پيروزي رساند تا فرداشب مقابل جردن باروز آمريكايي، قهرمان المپيك و جهان براي كسب مدال طلا و تاريخ‌سازي بزرگ، روي تشك برود.

 كامران قاسم پور هم كه در وزن 92 كيلوگرم كشتي مي‌گيرد، شاهكار و سوپرايز امروز كشتي ايران بود؛ او به مانند عليرضا سرلك سه مسابقه داد كه هر سه رقيب خود را از جمله آن‌ها مي‌توان جيدن كاكس، قهرمان نامدار آمريكايي اشاره داشت، شكست داد تا او هم به مانند سه همتاي ديگر خود در تيم ملي كشتي آزاد ايران، طعم شيرين صعود به فينال را بچشد و دوشنبه شب براي كسب مدال طلا، با ماگومد كوربانوف روس‌تبار كه سابقه قهرماني اروپا را دارد مسابقه بدهد.

 اما اين پايان كار نبود؛ روز رويايي كشتي ايران، شبي دراماتيكي داشت و دو انتقام بزرگ شكست در ميدان المپيك، امشب توسط دو آزادكار ايراني در مسابقات جهاني رقم خورد.

 حسن يزداني با ارائه يك كشتي هوشمندانه ديويد تيلور را به تشك چسباند و مدال طلاي جهاني 2021 را در وزن 86 كيلوگرم از دستان اين كشتي‌گير آمريكايي در آورد و به 3 شكست متوالي‌اش پايان داد و مدال خوش رنگ طلا را به نام خود در تاريخچه بازي‌ها به ثبت رساند.

 

در وزن 125 كيلوگرم هم استعداد ناب كشتي آزاد ايران، عرض اندام كرد و در 20 سالگي، قهرمان نامدار المپيك و جهان، گنو پترياشويلي از گرجستان را با ارائه يك نمايش جسورانه شكست داد تا او دومين مدال طلاي كاروان كشتي آزاد ايران در مسابقات جهاني را به دست آورد و به مانند يزداني انتقام شكست در المپيك 2020 توكيو را از حريف خود بگيرد.

 با اين وصف، آزادكار كشتي ايران امروز 16 مسابقه دادند كه ماحصل آن 16 پيروزي بود؛ 16 پيروزي كه به كسب دو مدال خوش‌رنگ طلا ختم شد و هم‌چنين چهار مدال ديگر را براي كشتي ايران قطعي كرد، چهار مدالي كه فردا رنگ آن از ميان طلا و نقره مشخص مي‌شود تا اين‌چنين شاگردان پژمان درستكار روزي به يادماندني و تاريخي را براي كشتي ايران در مسابقات جهاني 2021 نروژ به ثبت رسانند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۶:۴۴ توسط:ادمين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :