نوروز رنگي نوروز رنگي .

نوروز رنگي

ديدار قريب الوقوع مشاور امنيت ملي كشور آمريكا با ديپلمات ارشد چين

در ابتداي اين بيانيه آمده است: «هفته جاري جيك ساليوان، مشاور امنيت ملي آمريكا، سفري به اروپا خواهد داشت و در آن به زوريخ در سوئيس، بروكسل در بلژيك و پاريس در فرانسه، خواهد رفت.»

در ادامه به ديدار اين مقام آمريكايي با ديپلمات ارشد چين اشاره شده و آمده است: «در زوريخ جيك ساليوان با عضو دفتر سياسي حزب كمونيست و مدير كميسيون امور خارجه چين ديدار خواهد كرد. درحاليكه به دنبال مديريت روابط ميان آمريكا و چين هستيم، اين دو مقام ارشد قرار است مذاكراتي پيرامون تماس تلفني "جو بايدن" رئيس‌جمهور آمريكا، و "شي جين پينگ" همتاي چيني او داشته باشند.»

ماه گذشته جو بايدن در دومين تماس تلفني خود از زمان روي كار آمدن در كاخ سفيد با شي جين پينگ، درباره همكاري‌هاي استراتژيك رايزني كرد. گفته مي‌شود اين مذاكره كه بيش از ۹۰ دقيقه به طول انجاميد، در مورد موضوعات كلان و مهم در روابط بين دو كشور بوده است.

يك مقام ارشد دولت آمريكا نيز درباره اين تماس تلفني گفت كه جو بايدن بر نگراني‌هاي واشنگتن و راه‌هاي رفع اين نگراني تاكيد كرد و زمينه‌هاي همكاري در جهت منافع، ارزش‌ها و ديدگاه‌هاي دو كشور مورد بحث و بررسي قرار گرفت. او همچنين گفت كه به دنبال درگيري با چين نيست و تمايل به همكاري با آن دارد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۵:۳۶ توسط:ادمين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :