نوروز رنگي نوروز رنگي .

نوروز رنگي

اميرعبداللهيان: مذاكرات هسته‌اي با ۱+۴ بزودي آغاز مي‌شود

وزير خارجه گفت: گفت‌وگو‌هاي اخير با اتحاديه اروپايي بزودي ادامه پيدا مي‌كند.

به گزارش  حوزه سياست خارجي گروه سياسي باشگاه خبرنگاران جوان، حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه، طرفين درخصوص نقش سازمان اكو در منطقه و تقويت همكاري‌ها مابين كشور‌هاي عضو رايزني كردند.

وزير امور خارجه كشورمان از اجراي برخي طرح‌هاي زيربنايي و درازمدت در حوزه‌هاي حمل و نقل، تجارت، مالي و بانكي در اكو اظهار رضايت و ابراز اميدواري كرد، طرح‌هاي ناتمام در دوره دبيركلي ايشان به اتمام برسد.

وي همچنين از عمليات تروريستي اخير در افغانستان كه از كشور‌هاي مهم عضو اكو مي‌باشد اظهار تاسف كرد.

اميرعبدللهيان همچنين به گفت‌وگو‌هاي اخير با اتحاديه اروپايي در تهران و ادامه آن در بروكسل اشاره و افزود: به‌زودي مذاكرات هسته‌اي با ۱+۴ از سر گرفته خواهد شد.

دبيركل اكو نيز در اين ديدار ضمن اظهار خوشحالي از حضور در ايران، از حمايت موثر جمهوري اسلامي ايران در خصوص انتخاب خود تشكر و گزارشي از فعاليت‌هاي سازمان اكو از جمله فرايند آماده سازي نشست سران اكو كه قرار است در ۷ آذرماه در عشق آباد با حضور روساي جمهور كشور‌هاي عضو برگزار شود ارائه كرد.

وي همچنين با تاكيد بر نقش محوري جمهوري اسلامي ايران در اكو، خواستار تدوام حمايت‌هاي كشورمان از اين سازمان مهم منطقه‌اي شد.

وزير امور خارجه نيز بر استمرار حمايت قوي جمهوري اسلامي ايران از سازمان اكو و دبيركل تاكيد و اظهار اميدواري كرد در نشست سران اكو كه با حضور رياست محترم جمهوري اسلامي ايران برگزار خواهد شد تصميمات مهمي براي شكوفايي بيشتر همكاري‌هاي منطقه‌اي گرفته شود.

گفتني است؛ خسرو ناظري از كشور تاجيكستان اخيرا به عنوان دبيركل اكو منصوب شده است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۳:۴۱ توسط:ادمين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :