نوروز رنگي نوروز رنگي .

نوروز رنگي

ادعاي آسوشيتدپرس: آمريكا در حال افزايش فشار‌ها بر ايران به منظور بازگشت تهران به مذاكرات هسته‌اي است

خبرگزاري آسوشيتد پرس در گزارشي از تلاش خصمانه واشنگتن در افزايش فشار‌ها بر ايران به عنوان اهرمي در مسأله هسته‌اي سخن گفت.

به گزارش گروه بين‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاري آمريكايي آسوشيتد پرس در گزارشي با پرداختن به مذاكرات هسته‌اي ايران مدعي شد: آمريكا و همپيمانانش در حال افزايش فشار بر ايران به منظور بازگشت به مذاكرات هسته‌اي هستند.

در اين گزارش ادعا شده است: آمريكا و نزديك‌ترين شركايش در حال افزايش فشار به ايران به منظور بازگشت به گفتگو‌هاي هسته‌اي متوقف شده هستند و هشدار مي‌دهند در صورتي كه ايران برنامه اتمي خود را به پيش ببرد، با انزواي بين الملل بيشتر و نيز مجازات‌هاي اقتصادي جديدي و شايد حتي اقدام نظامي روبرو شود.

در ادامه اين گزارش ادعا شده است: در يك سري جلسات ديپلماتيك بلندپايه كه اين هفته در واشنگتن برگزار شد، مقامات آمريكايي، اروپايي، عربي و صهيونيستي توافق كردند كه بايستي براي ايران اين مسأله روشن شود كه ادامه مقاومتش براي پيوستن دوباره به مذاكرات وين ناديده گرفته نخواهد شد و بدون مجازات نخواهد ماند.

بر اساس گزارش آسوشيتد پرس، طبق گفته مقاماتي كه در اين جلسات شركت داشتند، مسأله ايران در دستور كار تمام نشست‌هايي بود كه ديپلمات‌هاي ارشد را از اتحاديه اروپا، اسرائيل، عربستان سعودي و امارات متحده عربي در كنار همديگر جمع كرده بود. بر اين اساس، از جمله افرادي كه در اين نشست‌ها شركت داشتند مي‌توان به آنتوني بلينكن، وزير خارجه آمريكا، جوزپ بورل، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا، يائير لاپيد، وزير خارجه رژيم صهيونيستي، شاهزاده فيصل بن فرحان، وزير خارجه عربستان سعودي و شيخ عبدالله بن زايد، وزير خارجه امارات اشاره كرد.

اين در حالي است كه طبق گزارش آسوشيتد پرس، نماينده ويژه آمريكا در امور ايران گفتگو‌ها در خصوص ايران را با كشور‌هاي عربي حاشيه خليج فارس قرار است ادامه دهد. همچنين رافائل گروسي، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي هفته آينده براي گفتگو‌هاي بيشتر در واشنگتن حضور خواهد داشت.

گفتني است «جوزپ بورل» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا روز جمعه در بخشي از سخنان خود در جمع خبرنگاران در واشنگتن آمريكا، با اعلام آن‌كه زمان ازسرگيري مذاكرات احياي برجام فرا رسيده است، تنها گزينه موجود را ديپلماسي با ايران دانست.

بورل در ابتداي سخنان خود گفت: «زمان بازگشت به مذاكرات برجام فرا رسيده است.» او در ادامه تأكيد كرد: «اگر ديپلماسي با ايران شكست بخورد هيچ گزينه ديگري نداريم، يعني من نمي‌خواهم به گزينه ديگري فكر كنم، چون هيچ گزينه بهتري به ذهنم نمي‌رسد.»


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۳:۴۴ توسط:ادمين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :