نوروز رنگي نوروز رنگي .

نوروز رنگي

اميرعبداللهيان: تمايلي براي گره‌خوردن تبادل زندانيان به مذاكرات هسته‌اي نداريم/ دبيركل سازمان ملل: همواره از برجام حمايت مي‌كنيم

وزير امور خارجه كشورمان با دبيركل سازمان ملل متحد به صورت تلفني گفت‌وگو كرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي گروه سياسي باشگاه خبرنگاران جوان، حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران امشب با آنتونيو گوترش دبيركل سازمان ملل متحد به صورت تلفني به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

وزير امور خارجه كشورمان در اين گفت‌وگو ضمن اشاره به اقدامات تروريستي داعش در افغانستان در روز‌هاي گذشته، نسبت به وضعيت افغانستان ابراز نگراني كرد و افزود: تحركات تروريستي و هدف قرار دادن نمازگزاران در كنار حركت مجدد آوارگان افغانستاني، مسئوليت سازمان ملل و دبيركل آن را در اين زمينه بيش از پيش كرده است.

اميرعبداللهيان خواستار اقدام جدي دبيركل سازمان ملل در توقف و مقابله با تروريسم در افغانستان شد.

گوترش گفت: سازمان ملل متحد ضمن تداوم ارسال كمك‌هاي بشردوستانه خود به افغانستان، بر تشكيل دولتي فراگير كه شامل همه اقوام و اقليت‌هاي افغانستاني باشد تاكيد دارد.

در ادامه اين گفت‌وگو، اميرعبداللهيان به برگزاري كنفرانس منطقه‌اي افغانستان در تهران اشاره و بيان كرد: مقرر است اين كنفرانس با حضور وزراي امور خارجه كشور‌هاي همسايه افغانستان برگزار شود.

وزير امور خارجه كشورمان در اين تماس تلفني به مذاكرات هسته‌اي نيز اشاره كرد و گفت: مذاكرات اخير معاون سياسي وزارت امور خارجه با انريكه مورا مثبت بوده است و در هفته آينده در بروكسل به اين گفت‌وگو‌ها ادامه خواهند داد و جمهوري اسلامي ايران از مذاكراتي كه نتايج عملي ملموس داشته باشد حمايت مي‌كند و چنانچه اعضاي برجام به تعهدات كامل خود عمل كنند، ايران نيز به تعهدات خود باز خواهد گشت.

اميرعبداللهيان ضمن اشاره به موضوع تبادل زندانيان افزود: ما موضوع زندانيان را در قالب انسان دوستانه مي‌دانيم و مايل نيستيم اين موضوع به مذاكرات هسته‌اي گره بخورد.

وزير امور خارجه همچنين از گوترش براي سفر به كشورمان دعوت به عمل آورد.

گوترش ضمن ابراز اميدواري جهت موفقيت مذاكرات هسته‌اي اظهار كرد: سازمان ملل همواره از برجام حمايت كرده است و پس از خروج ترامپ، دنبال راهي براي بازگرداندن وضعيت به زمان قبل از خروج آمريكا از برجام بوده است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۶:۳۵ توسط:ادمين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :